רוטר
04.07.2024
רוטר
בחזרה למדור עסקים

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – המדריך המלא

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – המדריך המלאעסקיםקרדיט: FLASH90

למה מבצעים את ההליך?

ישנם מספר סיבות מדוע אנשים בוחרים לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה . ראשית, הרדמה מלאה מאפשרת למטופל לא לחוש כלל כאבים בזמן הטיפול הכולל לעיתים קרובות פרוצדורות פולשניות. שנית, אנשים חרדים או עם פוביות חמורה משיניים או טיפולים רפואיים עשויים להעדיף הרדמה מלאה כדי להימנע לחלוטין מתחושות של חרדה או פחד. ולבסוף, הרדמה מלאה מאפשרת לקצר באופן משמעותי את משך הטיפול משום שהמטופל אינו מגיב לכאב והרופא יכול לעבוד ביעילות ומהירות גבוהה יותר. במרפאות המומחים של מדארט יבצעו עבורכם את התהליך רופאים מוסמכים ואנשי מקצוע מנוסים אשר עברו הכשרות מתאימות בדיוק לנושאים אלו. מוזמנים ליצור קשר בטלפון 1-599-50-1599

 

מה חשוב לבדוק לפני

לפני טיפול שיניים בהרדמה מלאה, ישנם מספר בדיקות ושיקולים חשובים:

· בדיקה רפואית - הרופא המרדים יערוך בדיקה מקיפה של מצבו הבריאותי של המטופל, כולל בעיות לב וריאות, לחץ דם גבוה, סוכרת וכדומה. מטרת הבדיקה היא לוודא שהמטופל כשיר לעמוד בהרדמה.

· בדיקות מעבדה - יידרשו בדיקות דם ושתן כדי לבחון את תפקודי הכבד והכליות ואת רמת המינרלים בגוף שיכולים להשפיע על בטיחות ההרדמה.

· המלצה להימנע מאכילה ושתייה - על המטופל להימנע מאכילה ושתייה במשך 8-12 שעות לפני ההרדמה, כדי להקטין סיכון של הקאה ושאיפת מזון או נוזלים לריאות.

· הרדמה מלאה דורשת צוות מיומן של מרדים וצוות רפואי הכוללים רופא שיניים ואחיות, המפקחים על מצבו הרפואי של המטופל בכל שלב בטיפול.

 

הליך הרדמה מלאה

ההרדמה המלאה מבוצעת על ידי רופא מרדים (מרדים) המנטר באופן צמוד את סימני החיים של המטופל. ההרדמה מתבצעת באמצעות מתן תרופות הרדמה לווריד, שבתוך דקות ספורות מכניסות את המטופל למצב דמוי שינה עמוקה שבו הוא אינו מגיב לכאבים, אינו נושם בכוחות עצמו ומונשם באמצעות מכשיר הנשמה. ישנם סוגים שונים של תרופות הרדמה הניתנות בהתאם למשקל, גיל ומצבו הרפואי של המטופל.

בזמן ההרדמה המלאה, הרופא המרדים אחראי על שמירת דרכי הנשימה פתוחות באמצעות צינורית ומסיכת חמצן, וכן על הנשמה באמצעות מכונת הנשמה המחוברת לצינורית. כמו כן, הרופא המרדים מנטר ברציפות את לחץ הדם, קצב הלב, ריווי החמצן בדם וסימני חיים אחרים של המטופל.

 

סיום ההרדמה המלאה

עם סיום הטיפול הדנטלי, הרופא המרדים מפסיק בהדרגה את מתן תרופות ההרדמה ומאפשר למטופל להתעורר באיטיות. המטופל מועבר לחדר התאוששות שם הוא נשאר בהשגחה עד שהוא מתאושש לחלוטין מהשפעות ההרדמה, בדרך כלל תוך שעה-שעתיים. חשוב לוודא שהמטופל יציב, ערני ומסוגל לנשום כראוי בטרם שחרורו הביתה, שם עדיין נדרשת מנוחה נוספת.

 

הרדמה מלאה היא אופציה נהדרת עבור טיפולי שיניים מורכבים או כאלה הדורשים זמן רב, משום שהיא מאפשרת עבודה יעילה ומדויקת מבלי שהמטופל יחוש כאב. עם זאת, מדובר בהליך רפואי מורכב שדורש הכנה נאותה, בדיקות רפואיות, צוות מיומן ומעקב הדוק אחר המטופל. אם יש לכם שאלות נוספות או דברים שאתם מעוניינים לדעת, חייגו בהקדם אל צוות המומחים של מרפאות מדארט. מוזמנים ליצור קשר בטלפון 1-599-50-1599

מה דעתך על הכתבה?