רוטר
30.06.2024
רוטר
בחזרה לביקורת תקשורת

מתי אתם תיקחו אחריות ותתפטרו?

00
התראות


"מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קרתגו," כמו קאטו הזקן בשעתו, אשר סיים כל נאום שלו במשפט זה כך נוהגים עיתונאים, המתחזים לעיתונאים, תועמלנים, כתבי החצר, מלחכי הפנכה, שופרות, טרומבונים וחצוצרות לפתוח כל שיחה, לשתול באמצע כל ראיון ולחתום כל מפגש במשפט האלמותי, מתי תיקח אחריות אישית, תתפטר ותניח את המפתחות?

חבורה מופקרת של חלק מאנשי התקשורת דורשת מהפוליטיקאים, מאנשי הצבא, נבחרי ציבור להתפטר בעקבות מחדל טבח שבת שמחת תורה, והם, צדיקי סדום שכמותם, אינם תובעים מעצמם מאומה, הם הרי לא לוקחים אחריות על תקשורת גרדומים שיצרו כאן, הם לא לוקחים אחריות על הזניית מקצוע העיתונות והפיכתו לביב שופכין מצחין מחירייה, מוטה ממגדל פיזה, הם הרי אינם מהנדסים בשיטתיות תודעה, אינם מעגלים ריבוע, אינם מייצרים נרטיבים של רמייה וכזב.

התקשורת בעשורים האחרונים במדינת ישראל איבדה מצפן ומצפון, איבדה כיוון, קיבעה מעמדה כרשות הראשונה, לא הרשות הרביעית אחרי הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת והרשות השופטת.

חלק גדול מהעיתונאים כיום הינם פוליטיקאים נטולי מסווה, משרתי רעיון פוליטי, דוברי בעלי תפיסות עולם פוליטיות, חברתיות ערכיות דומות, ברצונם הורסים ברצותם בונים, ברצותם משפילים ברצותם מאדירים, הרשות הרביעית היושבת ראשונה במלכות העיוות והרמייה.

מתי תועמלנים ייקחו אחריות אישית, יניחו את המפתחות וילכו ללמוד מחול אירובי למתחילים?

הגיעה העת כי קום תקום ועדת חקירה ממלכתית לחקור את ההשפעה ההרסנית של חלק משמעותי מהתקשורת על הביטחון , החברה, התרבות, הפשיעה, המחלוקת במדינת ישראל, צביון ואופי מדינה ,פגיעה שיטתית בחוסן הלאומי ?

כשאני שומע תועמלנים חסרי בושה המתחזים לעיתונאים, שואלים נבחרי ציבור לרוב מצד מסוים מאוד, האם הם לוקחים אחריות, מדוע אינם מניחים את המפתחות, מתי בכוונתם להתפטר, אני נחרד מעזות המצח, מתי אתם תיקחו אחריות על הפיגועים המוסריים אותם אתם מבצעים בחברה הישראלית הדמוקרטית.

מתי התקשורת תיקח אחריות על סיקור מוטה באופן מובהק, מתי התקשורת תיקח אחריות על הפיכת הטהור לטמא, האור לחושך, הלבן לשחור, מתי התקשורת תיקח אחריות על עיוותים מוסריים מוכחים, ממתי התקשורת תיקח אחריות על התנהגות מופקרת כמעט בכל תחום מתחומי הסיקור.

מתי תועמלנים ייקחו אחריות אישית, יניחו את המפתחות וילכו ללמוד מחול אירובי למתחילים?

ליבי נחמץ על שקיעתה הנוראה של התקשורת ההוגנת, המכבדת, נטולת הפוזיציה, לתקשורת במדינה דמוקרטית יש חשיבות מכרעת, היא מכתיבה את סדר היום הציבורי, את הלוך רוח העם ונבחריו, לתקשורת תפקידים מכריעים בשמירה על עוצמתה של הדמוקרטיה, חופש הביטוי, שמירה על זכויות אדם, כל אדם.

מתי תועמלנים ייקחו אחריות אישית, יניחו את המפתחות וילכו ללמוד מחול אירובי למתחילים?

בכל פעם שתשמעו עיתונאים שתרומתם למדינה ולחברה באה לידי ביטוי ביכולתם לרצות את אדוניהם, לשרת את שולחיהם, לדברר את בעלי הדעה 'הצודקת והנכונה', להפיל לבנה נוספת מחומת התקשורת הנופלת, שהפכה לעיי חרבות, אל תשכחו לשאול אותם, מתי תיקחו אתם אחריות על, עצימת העיניים, אטימת האוזניים, האלם האוחז בכם באופן סלקטיבי, תשאלו אותם מתי על הררי ההבלים, הפרשניות המביכות, מגדל ההבל שהאבסתם בהם את העם תיקחו אחריות ותעשו הסבה מקצועית?

נבחרי ציבור, כמו אנשי זרועות הביטחון ,כמו אנשי מערכת המשפט, חייבים לקחת אחריות על הצלחותיהם וכישלונותיהם, כמותם, חייבים גם הפרשנים ואנשי התקשורת לקחת אחריות אישית להניח את המפתחות ולהתפטר, טלו קורה מעיניכם.