רוטר
02.07.2024
רוטר
בחזרה לביקורת תקשורת

''בעיצומה של מלחמה וגיוס מילואים, קרעי מקדם שיחות אירוטיות לחרדים''

3209
התראות
סעיף חבוי בתקנות השידור שמציע שר התקשורת מבקש לאפשר לשנות את התקנות כך שניתן יהיה להציע "שירותי פרימיום", המוכרים בעיקר בשיחות אירוטיות, אסטרולוגיה ועוד, גם למי שברשותו טלפון ללא אינטרנט, באמצעות ספק חיצוני בתשלום.

ככה נפתחת כתבה בוואלה מפי דוד ורטהיים, שטוען כי:

"משרד התקשורת מקדם תיקון לחוק שיאפשר למחזיקים בטלפון כשר לקבל שירות שיחות אירוטיות. תיקון לתקנות התקשורת שהתפרסם בסוף השבוע להערות הציבור מבקש לאפשר לחברות סלולר להציע "שירותי פרימיום" הכוללים גישה לשיחות אירוטיות, שירותי אסטרולוגיה וכדומה - גם למי שבמכשיר הטלפון שלו אין אינטרנט".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה:

"צר לנו כי בתקופת מלחמה, בוחר הכתב לתאר תמונה שקרית ובעיקר מביכה, המעידה על בורות עמוקה בנושא המסוקר בכתבה. התקנות אודות שירותי פרימיום תוקנו בעקבות פניות ציבור רבות אודות חיובים לא צפויים בחשבון הסלולר. התקנות חוסמות את היכולת לספק שירותי פרימיום בתשלום מיוחד בחשבון הסלולר תוך שימוש בחשבון הסלולר כמנגנון סליקה. חיובים כאלו פוגעים בצרכן שמאשר לפעמים את החיוב מבלי להבין במה מדובר תוך מתן אמון בספק הסלולר שלו או שמתקשר למספר שעלותו לדקה גבוהה מבלי לדעת. זהו שירות צרכני מהמעלה הראשונה.

"כל שאר האפשרויות שאינן גורמות להטעיה צרכנית, כמו לקבל שירותי פרימיום ללא עלות או לשלם באופן יזום באשראי עבור שירותי פרימיום, קיימות גם כיום וימשיכו להתקיים גם אחרי התקנות. התיקונים הנוספים שפורסמו בימים האחרונים נועדו לאפשר צריכת שירותי פרימיום ללא תשלום מיוחד, כדוגמת קווי מידע וכיוצא בזה, עניין שלא היה בכוונת המשרד לאסור מלכתחילה. מדובר בתיקון טכני לנוסח התקנות שבא להבהיר את העניין, כמענה להערת ציבור שהתקבלה במשרד".
3 תגובותמיון לפי
  • יאללה בואו נחמיר את המצב עוד
    קדימה , כולם , לשפוך עוד זבל , קדימה בכל הכוח !