רוטר
30.06.2024
רוטר
בחזרה לסקופים

בעלות של 600 מליון ש''ח: הממשלה צפויה לאשר את פרויקט ''הבית הלבן הישראלי''

10324,859
התראות
למעריב נודע כי מבוצע ניסיון נוסף בהתנעת הקמתו של "הבית הלבן הישראלי" - מעון ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה במתחם אחד. מדובר במיזם שהועלה לראשונה בתחילת שנות ה-2000, אז קיבל את השם "פרויקט אלמוג".

הפרויקט אושר ברמת העקרונית בחבילה אחת יחד עם מיזם נוסף: הכשרת מטוס ייעודי עבור ראשי המדינה. מיזם המטוס הנשיאותי הבשיל, כידוע, כעבור שני עשורים. מטוס "כנף ציון" צפוי לבצע את מסעו הרשמי הראשון בעוד חודש ולהטיס את בנימין נתניהו ופמלייתו לוושינגטון.

בשונה ממיזם "כנף ציון", הפרויקט השאפתני והיקר של מתחם ראשי הממשלה אמנם קיבל שם "פרויקט אלמוג", אך לא קודם ולא יצא אל הפועל. המיזם נבחן במשך תקופה ארוכה - ובסופו של דבר הוקפא בטענה לטעות בבחירות המיקום (במקור המתחם אמור היה לקום בסמוך לבנייני האומה, מול התחנה המרכזית של ירושלים).

הרעיון להקים מתחם אוניברסלי לראש הממשלה שיתכלל מספר מבנים בגבולות של שטח אחד קם לתחיה עם כינונה של ממשלת נתניהו הנוכחית. פחות מחודש אחרי הקמת הממשלה משרד רה”מ ביקש להאיץ את התכניות להקמת “הבית הלבן הישראלי" – ואף החלו ההכנות להוצאת המכרז. הפרויקט המחודש זכה לכינוי "מיזם שירה".

מה ששוב עצר את קידום הפרויקט הוא המשבר סביב הניסיון לקדם את הרפורמה המשפטית והמחאה שקמה בעקבות כך. לאחר התייעצויות הוחלט להקפיא את הליכי קידום המיזם, מתוך חשש כי הדבר ייעורר עוד יותר את המחאה.

כעת במשרד רה"מ הגיעו למסקנה כי אין לדחות עוד את "מיזם שירה", על אף מצב המלחמה במדינה. ביום ראשון הקרוב שרי הממשלה צפויים לאשר את התנעת השלב של תכנון הפרויקט. לפי הערכות, שלב התכנון יימשך כשנה עד שנה וחצי, כלומר יסתיים קרוב למועד המקורי של הבחירות לכנסת (סתיו 2026). שלב הבניה של מבני המתחם יימשך כ-5-6 שנים. עלותו המשוערת של "מיזם שירה" עומדת היום על כ-600 מיליון ש"ח.

https://m.maariv.co.il/news/politics/Article-1110793
103 תגובותמיון לפי
  • שייזכו להנות מהבית בזה רוב הזמן ראשי ממשלה משמאל
  • מיזם שירה או מיזם שרה? אתם תחליטו...
  • אם היו נותנים לבנט עוד שנה בתפקיד היה עושה את זה בבית שלו
  • אם חברינו השמאלנים יתחילו להרעיל פה כהרגלם, זה סימן מובהק שבליבם הם השלימו עם כך...
  • מיזם שירה או מיזם שרה?
  • לביבי ושרה אין סיכוי בעולם להינות מזה.. מדובר על עשור (לפחות) עד שזה יעמוד. כל ד...
  • ליבי על התושבים הגרים היום בסמיכות למעון ראש הממשלה וסובלים ללא הפסק מהפגנות ורע...
  • בקצב הזה נראה שהרשות תשלוט שם